Beste lezer,

Geregeld krijgen wij de vraag waarom wij zo hameren op het goede thuisgebruik van uw producten.

Laat ik even helemaal terug gaan naar het begin, al meer dan 30 jaar geleden ben ik begonnen als passievolle en enthousiaste schoonheidsspecialist. Mijn ideaal toen, en het beeld van mijn vak, was om de huid van mijn trouwe cliënten preventief te behandelen zodat ze met het bereiken van de 65 jarige leeftijd (ongeveer) nog steeds mooi zouden zijn. Daarnaast was vanaf het begin af aan mijn passie definitief ontharen. (komt terug in een volgende blog)

Hoe het allemaal begon…

Als beginnend schoonheidsspecialist kwam ik er al vrij snel achter wat de huid voor mijn cliënten betekende. Jouw eerste indruk, jouw onzekerheid, jouw stralende energie en jouw kostbare bezit! En ik merkte meteen bij mezelf dat het een verantwoordelijke taak is om daar aan te mogen werken, daar mag je niet mee prutsen. Dat vereist verantwoordelijkheid zorgvuldigheid, vertrouwen, deskundigheid en integriteit. En ik kan wel van mezelf zeggen dat ik daar erg blij van werd (wordt), het mogen werken aan jouw huid. Het samen bereiken van jouw doel.

En vele trainingen en opleidingen later begon ik steeds meer te beseffen dat het sleutelwoord voor een goed resultaat, waar jij blij van wordt, echt samen werken is. Alleen dan kunnen we echt mooie resultaten boeken.

Laat ik je even meenemen in het ideale plaatje van samenwerken en dan kom ik vanzelf op het hameren van thuisgebruik.

Bij Cestmoi  starten we natuurlijk niet geheel toevallig met het uitvoeren van een uitgebreide intake. We willen heel graag weten wanneer jij een tevreden client zou zijn. Wat moeten we  daar voor oplossen en hoe graag wil jij dit? Bij het adviseren van een behandeling of behandeltraject hoort voor ons ook jouw thuisgebruik.  En dat voelt voor sommige cliënten als verkoop. Jammer genoeg zou ik haast willen zeggen! Want voor ons zijn de producten die jij thuis gebruikt essentiële instrumenten om tot jouw gewenste resultaat te komen. Dit doe je 730 keer per jaar (twee keer per dag maal 365 dagen) tov jouw behandelritme. De combinatie van je behandeling en je thuisgebruik levert de mooiste resultaten. En dat is wat jij en ik graag willen, toch?

Wat de laatste jaren enorm is veranderd zijn de cosmeticaproducten, de marketing en onlineverkoop.

  • Cosmeticaproducten;

Door de jaren heen heeft er een enorme verandering plaats gevonden. Lekkere crèmes zijn doorontwikkeld naar wetenschappelijk bewezen effectieve producten aangevuld met een invloed van de medische wereld. Cosmeceuticals genaamd! En deze producten hebben een enorm hoog rendement als je ze koppelt aan de juiste adviezen van een expert. Het is steeds moeilijker voor de consument om hier zelf te gaan kiezen.

Wil jij het maximale rendement uit jouw investering (lees; producten) laat je dan adviseren door een huidexpert die jouw huid ook echt kent!

  • Marketing

De social media kanalen en de vele influencers laten het lijken dat je alles zomaar even 1-2-3 oplost. Het vervelende fenomeen doet zich voor dat de influencer zonder enige kennis en ervaring het vaak wint in ‘advies’ van de ruime ervaring en kennis van mij en al mijn ervaren en professionele huidspecialisten in het land! Dat voelt voor mij als ‘expert’ echt heel vreemd want de influencer geeft jou een gesponsord advies en wij willen jou een eerlijk en gepersonaliseerd advies geven!

  • Online verkoop

Natuurlijk valt het hele online platform niet meer weg te denken uit het huidige tijdsbeeld. Maar als jij gaat voor maximaal resultaat dan is dat zeker niet de ‘place to be’.

Want op basis waarvan kies je dan jouw producten? Veel consumenten weten hun huidtype niet eens. Dus vaak zijn het online herhaalaankopen zonder enige aanpassing van jouw producten op leeftijd, seizoen of veranderend huidbeeld. Weinig maatwerk dus!

En je snapt daarmee gelijk dat online producten kopen niet onze verkoop in de weg zit maar de stuurbaarheid van het proces en daarmee jouw uiteindelijke resultaat en  tevredenheid.

En die tevredenheid van jou over onze resultaten, dat is waar wij voor werken. Eigenlijk voor leven. Dus als het voelt dat we je een product proberen te verkopen, weet dan dat we heel graag het hele proces voor jou sturen en dat onze passie voor jouw huid en resultaat puur en alleen moet leiden tot tevreden cliënten.

Want alleen dan kun je als bedrijf trots zijn waar je voor staat! En vol trots kan ik, samen met mijn team, zeggen dat we dit jaar 35 jaar bestaan.

En dit dankzij het vertrouwen van al de trouwe cliënten die geloven in onze oprechte goede bedoelingen om jou je aller- allermooiste huid te gunnen!

Hartelijke groet,

Corné